شنبه 15 اردیبهشت 1403
 
ایمان سهیلی :
کشتی گیل مردی و بازیهای بومی محلی حفظ سنت و جذب گردشگر داخلی و خارجی
 
 
ایمان سهیلی کارشناس میراث فرهنگی و رئیس هیئت بازیهای بومی رشت :
در حاشیه جشنواره بازیهای بومی ، محلی و کشتی گیل مردی ؛ کشتی گیل مردی
و بازیهای بومی محلی حفظ سنت و جذب گردشگر داخلی و خارجی
 
 
سرویس ورزشی ، گردشگری موج برنا - از دیرباز براساس شرایط جغرافیایی به عنوان یک استان گردشگری محسوب می شد . این موضوع تنها براساس شرایط  قرار گرفتن به عنوان دروازه اروپا نبود ، بلکه وجود جلگه ، جنگل ، کوه و دریا مزیتی برای این شرایط بود . با توجه به آنچه که گفته شد با توجه به این منابع طبیعی شرایط ورزشهای ساحلی می تواند موهبتی برای جذب گردشگر باشد .
 
ایمان سهیلی کارشناس میراث فرهنگی و رئیس هیئت بازیهای بومی رشت :
بازیهای بومی ، محلی و جشنواره های نوروزی خوانی و کشتی گیل مردی موهبتی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی
ایمان سهیلی کارشناس میراث فرهنگی و رئیس هیئت بازیهای بومی رشت به فینال کشتی گیله مردی قهرمان قهرمانان گیلان اشاره کرد و افزود : فینال کشتی گیله مردمی قهرمان قهرمانان گیلان با اهدای کمربند پهلوانی به قهرمان مسابقات پهلوان محمد رضا عاشری و با حضور مردم و میهمانان ویژه دکتر ژائوئن رئیس انجمن ورزشهای بومی محلی جهان و آقای پتروف کارشناس بازیهای بومی سنتی ، دکخر جعفری ریاست فدراسیون بومی محلی کشور ، دکتر کلهر رئیس دپارتمان بومی محلی کشور،جهان پهلوان فردین معصومی رئیس انجمن کشتی گیله مردی کشور ، دکتر امیر انتخابی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان ، خانم بخشی مدیرکل ورزش گیلان ، استاد سعیدی خواه رئیس هیات ورزش روستایی گیلان ، مهندس قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن ، مهندس نواییان سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی گیلان برگزار شد و این مقدمه ای بود که بتوانیم در راستای یک ثبت ملی در ورزش مورد علاقه و کهن گیلانی گام برداریم .
ایمان سهیلی به اهمیت نگاه ویژه به موقعیت گردشگری گیلان اشاره کرد و افزود : تجربه سالیان برگزاری این مسابقات گویای پویایی و استقبال خانواده ها و گردشگران است . در همه دنیای تفکر نگاه ویژه و پرداختن به رویدادهایی این چنینی موجب شده تا ضمن جذب گردشگر به علاقمندیهای نسل جوان و پر انرژی جامه عمل پوشانده شود . 
ایمان سهیلی در ادامه افزود : میراث فرهنگی گیلان به عنوان سربازان فرهنگی استان وظیفه حفظ و حراست از میراث نیاکان را دارد و از این رو در تلاش هستیم با ایجاد موقعیتی در ثبت این میراث نیاکان اقدام نمایم .
وی در پایان گفت : حضور میهمانان و کارشناسان بین اامللی و علاقه مندی آنها موجب شد تا در نشستی این موضوع مطرح شود . جلسه ای که با حضور مهمانان دکتر ژائوئن رئیس انجمن ورزشهای بومی محلی جهان و آقای پتروف کارشناس بازیهای بومی سنتی و با حضور رییس هیات استان استاد سعیدی خواه و پیشوایی مسول گروه ورزش روستایی اداره کل ورزش گیلان ثبت این رشته مطرح گردید .
 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna